Osteopat Oslo

Osteopater er autorisert helsepersonell innenfor muskel og skjelett lidelser.

Osteopater ser sammenhenger i kroppen din ved å kartlegge sykehistorie, livssituasjon, livsstil, plager og smerter. På bakgrunn av dette kan du forvente at du får hele kroppen undersøkt og ikke kun der smerten sitter, fordi en plage ofte har en sammenheng med flere faktorer.

Osteopati er en manuell behandlingsform som har som mål å gjenopprette og vedlikeholde bevegelsesfunksjon og balanse i kroppen. Osteopater bruker hender og fingre for å spore opp og behandle eventuelle ubalanser og smerter i muskler, ledd og skjelett. Osteopati er ikke bare rettet mot å lindre smerte, men også mot å forebygge fremtidige helseproblemer og øke kroppens generelle velvære.

Osteopati ble utviklet av den amerikanske legen Andrew Taylor Still på 1800-tallet. Still mente at mange sykdommer kunne behandles ved å gjenopprette balanse i kroppen og at kroppen selv hadde evnen til å helbrede seg selv når den fungerte optimalt.

Osteopati er en holistisk tilnærming som tar hensyn til hele mennesket, og ikke bare de enkelte symptomene. Osteopater vil derfor også se på andre faktorer som kan påvirke helsen, som kosthold, stress, livsstil og miljø.

Osteopati kan være en behandlingsform for en rekke ulike plager og tilstander, som for eksempel hodepine, ryggsmerter, skuldersmerter, nakkeproblemer, bekkenplager, tennisalbue, senebetennelser og astma. Det kan også være til nytte for personer som opplever ubalanse eller ubehag som følge av graviditet, fødsel eller aldring.

En osteopatisk behandling består ofte av en kombinasjon av manuelle teknikker, som massasje, leddmobilisering og manipulasjon, samt råd om trening og øvelser. Behandlingen tilpasses individuelt til hver enkelt pasient og kan variere fra person til person.

Osteopati er en anerkjent behandlingsform i mange land, og osteopater må gjennomgå en formell utdannelse for å kunne praktisere. I Norge er osteopati en godkjent alternativ behandlingsform, og det finnes en rekke utdanningsinstitusjoner som tilbyr utdanning innen osteopati.

oteopat oslo.jpg

Video om noe du kan forvente av Osteopat Ben Nordnes. Osteopaten vår kan hjelpe deg med blant annet hodepine, nakkesmerter, magesmerter, achilliebetennelse samt mye mer. Enkelt forklart hjelper Osteopaten deg med smerter hvor du enn skulle føle det.

Hva gjør en osteopat?

_MG_2701.jpg
_MG_2848.jpg
_TF01810.jpg
Osteopat Ben Nordnes

Ben startet som Osteopat hos oss dette året og har allerede hjulpet mange til mindre smerter og bedre helse. Les mer om Ben ved å trykke på knappen under

Begrenset tilbud hos vår dyktige Osteopat

Kun 390kr på ditt første besøk hos vår Osteopat i Oslo!

Du sparer 600kr, veiledende pris er 990kr.

Rabatt blir automatisk lagt inn i systemet når du bestiller din time via knappen under. Tilbudet har begrenset varighet eller så lenge det er ledige timer tilgjengelig.